Rodyti kaip PDF failą Spausdinti

Renkamės serverį tinklapio talpinimui. Į ką atkreipti dėmesį?


Išsirinkti tinkamą ir nebrangų el. pašto ir svetainės talpinimo serveryje paslaugų teikėją gali būti nepaprasta užduotis. Ypatingai, jei nesate šios srities specialistas, kadangi serverio paslaugas charakterizuoja visa eilė specifinių charakteristikų su kuriomis nesusiduriate kiekvieną dieną. Todėl, jei savarankiškai bandytumėte gilintis į serverių paslaugų charakteristikas, Jums iškiltų dešimtys klausimų į kuriuos kažkas turėtų objektyviai atsakyti. Kadangi serverio paslaugas teikiančių kompanijų tikslas yra įrodyti, kad būtent jų paslaugos geriausiai Jums tinkamos, todėl gaunamą informaciją nesant specialistui objektyviai įvertinti yra gana sunku arba išvis neįmanoma.

Kad lengviau Jums būtu susigaudyti ir priimti teisingus sprendimus ir buvo parašytas šis straipsnis.

Kas yra reikalinga, norint teisingai pasirinkti, tai teisingas sąrašas reikalavimų keliamų serverio paslaugoms. Kadangi siūlančių įmonių tokias paslaugas yra daugiau nei pakankamai, todėl norint įvertinti jų siūlomas paslaugas, reikalinga vieninga vertinimo sistema.

Šiame straipsnyje pateikta ir aptarta 6 pagrindinių vertinimo kriterijų, kurių pagalba galėsite maksimaliai objektyviai įvertinti skirtingų teikėjų pasiūlymus ir pasirinkti teisingai.

Kriterijai, kuriuos reikalinga įvertinti, renkantis serverio paslaugos teikėją

#1: Vieta serveryje arba Ar tikrai Kuo daugiau tuo geriau

Pirmiausia nuo ko rekomenduojame pradėti – sužinoti kiek Jums reikia vietos serveryje. Vieta serveryje matuojama Megabaitais (Mb) arba Gigabitais (Gb). Dažniausiai vieta serveryje skaičiuojama bendrai viskam – internetinei svetainei ar svetainėms, elektroniniam paštui, duomenų bazėms, ... Tai reiškia, kad nėra ribojimo paskirstant vietą tarp skirtingų paslaugų pvz.: tarp pašto ir svetainės. Kiek tiksliai vietos Jums reikia serveryje Jūsų svetainei gali pasakyti Jūsų internetinės svetainės gamintojas. Dėl paštui naudojamos vietos – sunkiau tiksliai nustatyti vietos poreikį, kadangi ją apsprendžia Jūsų pašto naudojimo specifika: ar laiškus laikysite serveryje ar savo asmeniniame kompiuteryje, siunčiamų ir gaunamų laiškų dydis ir kiekis.

Kaip matote, preciziškai nustatyti vietos poreikį yra praktiškai neįmanoma, todėl renkantis talpinimo planą įvertinus svetainei ir el. paštui reikalingą vietą, visuomet reikia pridėti 15%-20% rezervą.

Nerekomenduojame iškart užsisakyti didesnio talpinimo plano vien tik tam, kad ateityje prireiks. Daugumoje įmonių plano keitimas į didesnį ar mažesnį nėra papildomai apmokestinamas tik sutrumpėja ar pailgėja paslaugos galiojimas. Todėl galite gana tiksliai mokėti tik už tai kuo naudojatės. Dėl tos pačios priežasties taip pat nerekomenduotina naudotis įmonių paslaugomis, kurios siūlo tik vieną talpinimo planą. Pradedant veiklą internete dažnai tokio plano išnaudoti pilnai nepavyksta, todėl gaunasi, kad tenka mokėti už tai ko neišnaudojate.

#2: Neriboti Ribojimai arba Kas nėra rašoma didžiosiomis raidėmis

Renkantis paslaugos teikėją negalioja taisyklė: „Kas daugiau pasiūlo, tas geresnis“. Todėl vien tik įvertinus skiriamą vietą serveryje, negalima teisingai pasirinkti paslaugos teikėją.

Be skiriamos vietos serveryje nemažai serverio nuomos paslaugas teikiančių įmonių taiko visą eilę suvaržymų, apribojimų, sąlygų, netgi papildomų apmokestinimų, kurie ne tik tiesiogiai įtakoja pasirenkamos paslaugos kokybę, bet ir kainą. Todėl pasistengsime kuo detaliau paaiškinti dažniausiai sutinkamus.

1.Duomenų srauto ribojimas arba apmokestinimas. Duomenų srautas, tai siunčiamų į serverį ir iš serverio duomenų visuma matuojama Megabaitais arba Gigabitais per tam tikrą laiko intervalą, pvz.: mėnesį. Kai Jūsų klientai naršo Jūsų tinklapyje, kai Jūs atnaujinate informaciją tinklapyje, kai siunčiate ir gaunate paštą, ir t.t. yra siunčiamas duomenų srautas, kurį paslaugos teikėjas skaičiuoja.

Kuo tai gresia paslaugos užsakovui? Jei Jūs viršysite nustatytą duomenų srautą – papildomas duomenų srautas bus apmokestinamas atskirai išrašant Jums papildomą sąskaitą mėnesio gale arba bus sumažinta Jūsų tinklapio ir el. pašto greitaveika (lėčiau darinėsis tinklapis ir veiks paštas).

2.Teikiamų paslaugų ribojimas viename talpinimo plane. Be duomenų srauto ribojimo, atkreipkite dėmesį, kokios paslaugos ir koks paslaugų kiekis yra įtrauktas į pasirenkamą talpinimo planą:

-kiek internetinių svetainių galite laikyti viename talpinimo plane (angl.: multi-domain hosting). Jei Jums reikia patalpinti daugiau nei vieną internetinę svetainę – šis parametras yra aktualus. Jei net ir vietos užtektų kelioms svetainėms pasirinktame plane, bet jei nėra galimybės viename plane laikyti daugiau kaip vieną svetainę – tuomet Jūs būsite priversti ieškoti kito plano ar kito tiekėjo.

-kiek MySQL duomenų bazių galite turėti viename talpinimo plane. Tai identiškas ribojimas, kaip ir aukščiau minėtame variante. Tik skirtumas tas, kad ribojamas skaičius duomenų bazių. MySQL duomenų bazės naudojamos beveik visose šiuolaikinėse svetainių turinio valdymo sistemose, todėl jos yra neatskiriama internetinio tinklapio dalis. Todėl, jei teikėjas ir deklaruoja, kad galima laikyti viename talpinimo plane neribotą tinklapių skaičių – būtina pasidomėti ar duomenų bazių skaičius yra taip pat neribotas.

-į kiek MySQL užklausų (procesų) galite pretenduoti. Ne tik MySQL duomenų bazių skaičius gali riboti Jūsų pasirinkto talpinimo plano greitaveiką. Kitas, ne mažiau svarbus veiksnys yra, - kiek užklausų (procesų) paslaugos teikėjas deklaruoja aptarnauti. Jei yra ribojimas, tuomet didelė tikimybė, kad Jūsų tinklapis veiks ne 100% ir jo greitaveika bus ribojama užklausas vykdant ne lygiagrečiai, bet iš eilės.

-elektroninio pašto dėžučių skaičius ar talpa. Ribojimas elektroninio pašto dėžučių skaičiaus arba (ir) talpos. Tai reiškia, kad jei Jums prireiks daugiau el. pašto dėžučių arba didesnės, nei teikėjas deklaruoja talpos, tuomet Jums reikės keisti planą į brangesnį arba ieškoti kito teikėjo.

#3: Paslaugų valdymas arba Viskas paprasta ir gerai, kol nepradedi naudotis

Kaip bebūtų keista, bet dar yra dalis serverio paslaugų nuomos teikėjų, ypatingai mažesnių, kurie negali pasiūlyti paslaugos užsakovui centralizuotos užsakomų paslaugų valdymo sistemos arba siūloma sistema yra anglų kalba ir yra skirta naudoti daugiau profesionalams, o ne paprastiems naudotojams.

Ką reiškia Jums šios sistemos nebuvimas arba sudėtingas naudojimas?

Tai reiškia, kad savarankiškai be teikiančios paslaugas įmonės specialistų įsikišimo neturėsite galimybės patys administruoti pašto dėžutes (kurti naujas, naikinti senas, keisti slaptažodžius, talpą, ...), FTP prieigas, duomenų bazes ir kitas paslaugas už kurias Jūs mokate pinigus. Kad ir kaip gerai skamba frazė „Mūsų specialistai viską padarys už Jus, kai tik ko prireiks“, realybėje, tai begalinis laiškų rašymas ir skambinimas telefonu paslaugos teikėjui su klausimais „Ar jau padarėte, kodėl nepadarėte, kada padarysite?“. Todėl būtinai pasidomėkite ar paslaugų valdymo sistema yra ir dar geriau, jei yra galimybė susipažinti su ja „gyvai“ demonstracinėje versijoje.

#4: Pagalba arba Skęstančiųjų gelbėjimas pačių skęstančiųjų reikalas

Jei nesate IT specialistas, tuomet užsakius paslaugas Jums gali tekti kreiptis pagalbos pas paslaugos teikėją įvairiais klausimais: kaip sukurti pašto dėžutę, kaip ją sukonfigūruoti kompiuteryje, ir t.t. ir pan. Todėl būtinai pasidomėkite kaip Jums, kaip klientui, būtų teikiama pagalba.

Idealiausias variantas, kad paslaugos teikėjo pagalbos tarnyba dirbtų 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę, bet tokią pagalbą gali sau leisti tik itin stambios serverių nuomos įmonės. Lietuvoje 24x7 klientų aptarnavimas yra daugiau išimtis, o ne norma, todėl atkreipkite dėmesį, kokiais būdais Jūs galite tikėtis pagalbos: Pagalba „Gyvai“ iš teikėjo tinklapio, telefonu, elektroniniu paštu. Kuo daugiau pagalbos teikimo būdų, tuo lengviau Jums pasirinkti Jums priimtiniausią.

Kitas svarbus pagalbos teikimo aspektas – paslaugų naudojimo instrukcijos pateikiamos paslaugos teikėjo tinklapyje. Kuo jos daugiau formatų pateikiamos (aprašai tinklapyje, versija spausdinimui, video pamokos) ir kuo jų daugiau, tuo Jūs greičiau ir patogiau išspręsite Jums rūpimą klausimą.

#5: Patikimumas ir Pasitikėjimas

Kaip renkantis betkokį daiktą, taip ir renkantis serverio nuomos teikėją reikia įvertinti ne tik siūlomų talpinimo planų charakteristikas, bet ir patį paslaugų teikėją. Tekę nekartą atrasti internete tikrų serverio paslaugas siūlančių „perliukų“, kurių tinklapyje nurodomas vienintelis kontaktinis telefonas arba tik elektroninio pašto adresas nepasivarginant nurodyti netgi įmonės pavadinimo.

Galbūt siūlomi talpinimo planai ir labai patraukliai atrodo, bet ar el. pašto adreso ar telefono numerio pakanka, kad sutiktumėte mokėti pinigus tokiam bevadžiui paslaugų teikėjui?

Kitas ne ką mažiau svarbus aspektas – ar paslaugos teikėjas yra registruotas asmens duomenų tvarkytojas. Kiekvienas paslaugos teikėjas, kad parduoti Jums paslaugą, turi gauti Jūsų asmeninius duomenis, kad galėtų išrašyti paslaugos pardavimo dokumentą (sąskaitą). Visi surinkti asmeniniai duomenys privalo būti tinkamai tvarkomi, saugomi ir naudojami tik pagal tiesioginę paskirtį (šiuo atveju paslaugos pardavimo dokumento išrašymui). Įmonės užsiregistravę asmens duomenų tvarkytojais įsipareigoja užtikrinti asmens duomenų saugumą ir tinkamą jų naudojimą.

Ar sutiktumėte pirmam pasitaikiusiam duoti savo asmens duomenis?

#6: Sutartis arba Apie tai ką retai kas skaito

Užsakant serverio paslaugos teikėjas įsipareigoja suteikti Jums pasirinktų charakteristikų talpinimo planą, o Jūs savo ruožtu, apmokėti už naudojamas paslaugas ir nepažeidinėti sutartyje ar naudojimosi taisyklėse numatytų įsipareigojimų.

Pravartu žinoti, už kokius veiksmus teikėjas turi teisę nutraukti paslaugų teikimą ir negrąžinti įmokos:

1.Brukalo (angl.: SPAM, liet.: nepageidaujamo turinio laiškai) platinimas. Masinis tokių laiškų siuntimas kai kuriose šalyse yra traktuojamas kaip nusikaltimas. Lietuvoje ši veikla taip pat nėra toleruojama, todėl labai tikėtina, kad jei siųsite reklaminio turinio laiškus, paslaugos teikėjas tai traktuos kaip paslaugos naudojimo pažeidimą ir nutrauks paslaugos teikimą.

2.Neproporcingai didelis serverio resursų naudojimas. Dauguma atvejų internetinė svetainė yra programa, kurios sklandžiam darbui reikalinga ne tik vieta serveryje, bet ir atitinkamas kiekis procesoriaus ir operatyvinės atminties. Kuo daugiau funkcijų atlieka Jūsų svetainė (prekių ar paslaugų užsakymų generavimas, automatinis sąskaitų siuntimas, formų pildymai ir generavimai, naudotojų registravimasis, ...), tuo daugiau serverinių resursų jai reikia. Todėl paslaugos teikėjas, pastebėjęs tokį padidėjusį serverio resursų naudojimą, gali pasiūlyti Jums persikelti į atskirą serverį, o Jums nesutikus - nutraukti paslaugos teikimą.

 3.Draudžiama veikla arba turinys. Klystate, jei manote, kad internete galioja kiti įstatymai ar apribojimai, nei realiame pasaulyje. Todėl jei tinklapyje laikysite informaciją, arba tinklapio pagalba užsiimsite veikla, kuri yra draudžiama, taip pat paslaugų teikimas bus sustabdytas remiantis sutarties pažeidimu.

Paskutinis atnaujinimas:
2015-06-09 11:19
Autorius:
vip
Pataisa:
1.0
Vidutinis įvertis:0 (0 balsų)