Viskas turi pradžią. Veikla internete prasideda nuo internetinio adreso.
Yra keletas pagrindinių taisyklių, kuriomis vadovaujantis išsirinksite geriausiai Jums tinkantį internetinį adresą.
1. "www.jusupavadinimas.lt" visada atrodys geriau nei "www.nejusupavadinimas.lt/jusupavadinimas" ar dar ilgesnės ir nesuprantamesnės šio varianto variacijos.
2. Klientams bus kur kas lengviau surasti Jus pasauliniame voratinklyje turint Jūsų asmeninį ir individualų svetainės vardą. Plius tokį vardą yra kur kas lengviau atsiminti.
3. Be Jūsų nuosavo svetainės adreso, gali kilti problemos, jei Jums prireiks pakeisti interneto tiekėją (kuris savo klientams suteikia nemokamas pašto dėžutes). Jūsų elektroninį pašta nevisuomet galima bus nukreipti į naująją pašto dėžutę. Turint savo „domeną“ šių problemų išvengsite.
4. Rinkitės kuo trumpesnį vardą savo svetainei. Trumpesnis pavadinimas yra lengviau įsimenamas. Ne be reikalo tokie internetiniai adresai kaip pvz.: www.art.com arba www.business.com buvo parduoti aukcione uz milijonus dolerių.
5. Venkite lietuviškų rašmenų pavadinime (š, ž, č, ...), kadangi dauguma žmonių yra įpratę renkant adresą, lietuviškus rašmenis pakeisti lotyniškais pvz.: š – s, ž – z, č – c, .... Kaip manote ar daug žmonių susipras rinkti naršyklėje lietuviškus rašmenis?
6. Venkite adresų pavadinimų sudarytų iš dviejų ir daugiau žodžių, ypatingai, jei pirmo žodžio galūnė yra tokia pati kaip antro žodžio pirmoji raidė, pvz: www.jusuuznugaris.lt. Visuomet renkančiajam naršyklėje tokį pavadinimą iškyla dilema ar viena „u“ raidė ar dvi? Be to, iškyla dar didesnė problema, kai reikia tokiu adresu išsiųsti elektroninį paštą, pvz: info@jusuuznugaris.lt
-Išsiuntėte?
-Išsiuntėme.
-Tai, kad negavom.
-O kokiu adresu siuntėte?
- info@jusuznugaris.lt
-Teisingai. Bandykite dar kartą.
Kaip matome iš pavyzdžio tokio vardo traktavimas yra dvejopas, todėl reikia vengti tokių vardų naudojimo.
7. Geriausia naudoti internetiniam vardui arba įmonės pavadinimą arba žodį vienareikšmiškai susijusį su Jūsų įmonės veikla, žodį, kuris taikliausiai charakterizuoja Jūsų įmonę ar veiklą. Santraukų ar trumpinių venkite, jei jie nėra Jūs prekybiniai ženklai. Jei Jūs nesate įsitikinęs, ką žmonės galėtų manyti apie Jūsų internetinį adresą - atlikite apklausą. Apklausa yra labai naudingas įrankis. Paklauskite savo bendradarbių, kokį svetainės vardą Jie mano Jūsų kompanija turėtų turėti. Paklauskite savo klientų, paklauskite savo draugų, paklauskite kiekvieno, kurio galite. Taip pat, turėkite galvoje, kad internetiniai vardai gali būti 67 ženklų ilgio. Ilgo inernetinio vardo spausdinimas gali atrodyti nepageidaujamas, bet jei Jūsų kompanijos pavadinimas idealiausiai charakterizuoja Jūsų veiklą, tai būtų vertas variantas svarstymui. Lengviausias būdas įsitikinti ar vardas suprantamas patikrinti kaip jis skamba, kai Jūs turite perskaityti jį per telefoną klientui. Jei Jūs turite paaiškinti ypatingus ženklus esamus pavadinime, santrumpas, ar rašybą, tai šis vardas greičiausiai nebus tinkamas.
8. Užregistruokite daugialypes savo vardo versijas. Kai Jūs apklausite savo klientus apie Jūsų internetinį vardą, neleiskite daugumai nuspręsti Jūsų svetainės vardą. Vietoj to, pabandykite užregistruoti labiausiai charakteringus Jūsų įmonei paminėtus vardus. Kažkas, kažkur panaudos tą vardą, kad surastų Jus ir tai atsipirks visu 100proc. Papildomas vardas tikrai pigiau kainuos, nei prarastas klientas. Užregistruokite produktų, paslaugų pavadinimus kaip internetinius adresus ir nukreipkite Juos į vieną pagrindinį adresą.
9. Stenkitės naudoti „lt“ galūnę pavadinime (žinoma, jei Jūsų verslas yra orientuotas į užsienį, vertėtų pagalvoti apie „com“ galūnę arba galūnę naudojamą toje šalyję, pvz.: Latvija – „lv“, Rusija – „ru“,...). Lietuvoje populiariausia yra „lt“ galūnė, todėl ją ir vertėtų naudoti.
10. Būkite ypatingai atsargūs su registruotais prekybiniais ženklais, kurių nesate savininkas, jei nenorite turėti problemų per teismus.
11. Sustiprinkite savo vardą, įtraukdami jį į Jūsų svetainės emblemą. Be to, naudokite savo svetainės vardą ant visų įmonės dokumentų, bei įrankų, aprangos, automobilių jau nekalbant apie vizitines korteles ir firminius blankus.
Tikra „domeno“ vertė atsiranda tuomet, kai internetinis vardas padeda žmonėms rasti Jūsų internetinę svetainę ne pirmą kartą, o antrą kartą, po to, kai jie užmiršo įrašyti Jūsų adresą į adresyną. Dauguma interneto vartotojų pasiekia Jūsų svetainę per nuorodą iš kitos žiniatinklio svetainės, ar paspausdami antraštę, ar per reklaminį skydelį. Žinoma idealiausias variantas koks tik gali būti, tai tiesioginis adreso surinkimas adreso juostoje arba adreso paspaudimas iš adresyno.
Dauguma žmonių įrašo į adresyną svetaines tol kol, adresyno sąrašas tampa nepatogiai ilgas arba netvarkingas, tada jie liaujasi įrašyti į adresyną. Kad surastų Jūsų svetainę vėl, šitie žmonės turi atsiminti, kaip jie surado Jūsų svetainę pirmą kartą. Šioje situacijoje tinkamas svetainės vardas yra daug vertas, nes nuo to priklauso ar lankytojas ateis pas Jus, ar – ne.